نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

هفته دوم کاهش وزن
ساعت ۸:٢۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۸/٤  

با سلام خدمت همه دوستان

 

در هفته اول همانطور که  مطالع کردید به راحتی هرچه تمام تر برنامه ای در نظر گرفتیم

حال پس از بررسی نتایج حاصل شده در هفته اول به اصلاح برنامه اول و نگارش برنامه هفته دوم می پردازیم

 

در هفته اول قرار بر این بود که 90 دقیقه پیاده روی داشته باشیم و نرمش روزانه هم مورد دیگر بود

من شخصا هفته گذشته 105 دقیقه پیاده روی داشتم و هر روز نرمش صبحگاهی که در کل 55 دقیقه شد.

 

برنامه غذایی هم درست انجام شد البته در روز 5شنبه و جمعه  یک مقدار زیاده روی شد

 

در کل ناراحتی خاصی حس نمی کنم چه در سیستم گردش خون چه سیستم تنفس ! در بدنم احساس خستگی یا گرفتگی ندارم و اماده برای تمرینات هفته دوم هستم

 

وزنم در هفته پیش 117 کیلو بود اما در طول هقته گذشته یک کیلو کاهش وزن داشتم که فراتر از انتظارم بود و از نتایج برنامه غذایی کاهش حجم معده و بهتر شدن وضعیت ظاهری شکم بودش

 

اما برنامه پیشنهادی هفته دوم!!

 

 

( جهت مطالعه کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید)


 برنامه ورزشی برای هفته دوم

1) نرمش روزانه( تاکید بر صبحگاهی بودنش) بمدت 5 الی 10 دقیقه که شامل حرکات کششی و سپس حرکات نرمشی دلخواه پیشنهاد می شود

2) پیاده روی معمولی بمدت 60 دقیقه در طول هفته

3) پیاده روی تند یا ورزشی 30 دقیقه

مورد 4 که بصورت اختیاری در هفته دوم می باشد 15 دقیقه دویدن ارام (جاگینگ) هستش

 

توصیه می کنم قبل از پیاده روی 2-3 حرکت نرمشی برای مفاصل زانو و مچ پا انجام بدید . اگر بعد از نرمش روزلنه این کار را انجام می دهید نرمشهای مخصوص پاها  را در اخر نرمش روزانه در نظر بگیرید

 

بهتر هستش مورد 2 و 3 و 4(اختیاری برای این هفته) به این صورت اجرا بشود پیاده روی  بعد ارام پیاده روی تند (سپس دویدن اختیاری البته) پیاده روی ارام . سعی کنید توقف نداشته باشید .

 

باز هم مانند هفته قبل از این امتیازها برخوردارهستید که خودتان زمان و مدت انجام موارد را تعیین کنید

(از این امتیازها بهره ببرید چون هفته دیگر تغییراتی برای زمانبندی داریم)

 

برنامه غذایی

 

مانند هفته قبل 5 وعده  با مقدار تعیین شده در هفته قبل .تنوع مواد غذا به انتخاب خودتان

2 میان وعده که شامل میوه بود پا برجا بماند

 

نکته ای که این هفته باید به ان دقت کنید مصرف اب هستش . ما روزانه در شرایط عادی نیم لیتر اب احتیاج داریم همان 4-6 لیوان تقریبا  اما فردی که فعالیتی اضافه بر فعالیت روزانه انجام می دهد به جیره اب بیشتری احتیاج دارد

اگر امکان دارد موقع پیاده روی با خود یک بطری کوچک یا قمقه ورزشی حمل کنید اگر مانند من از حمل بطری خوشتان نمی اید سعی کنید در طول روز و قبل و بعد از تمرین 2-3 لیوان به جیره اب روزانه خود اضافه کنید!

 

با  اروزی  داشتن جسمی سالم و پر انرژی و متناسب همراه با ذهنی پر انگیزه  و اشتیاق برای دوستان