نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

هفته سوم کاهش وزن
ساعت ٧:٤٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۸/۱۱  

سلام دوستان

با برنامه هایتان چطور هستید؟ امیدوارم که برنامه سختی برای خودتان در نظر نگرفته باشید که حالا کمی دلسرد شده باشید!!!

نگاهی میکنیم به هفته دوم

در هفته دوم مانند هفته اول نرمش روزانه کامل انجام شد ۶۵ دقیقه در کل هفته

پیاده روی ارام ۶٠ دقیقه و پیاده روی تند ١۵ دقیقه

اما من دویدن را که در برنامه دوم دلبخواهی عنوان کرده بودم رو انجام دادم ٢۵ دقیقه

الان احساس میکنم یک حرکتی کردم بطوریکه امروز صبح که ساعتم رو یادم رفته بود کوک کنم و خواب موندم و خواستم ورزش نکنم یک جور عذاب وجدان سراغم اومد که باعث شد ۵ دقیقه ای حرکات اصلی رو انجام بدم و چقدر تاثیر داشت!

در مورد برنامه غذایی بجز روزهای ۵شنبه بعد از ظهر و جمعه بصورت عالی اجرا شد بطوریکه الان حس گرسنگی و سیری که یادم رفته بود دوباره پر رنگ شده و بر میزان خوردنم کنترل میکنه! 

هفته پیش یک کیلو دیگر از وزنم کم شد که واقعا عالی هستش!!!!! الان ١١۵ کیلو هستم

اما برنامه پیشنهادی هفته سوم!

( جهت مطالعه کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید) 


در این هفته برای برنامه ورزشی با توجه به اینکه شما اماده هستید ایتم دو را اضافه میکنیم

یعنی به این صورت برنامه در نظر میگیریم

  1. برنامه ورزش روزانه (جز جدایی ناپذیر از برنامه روزانه زندگی) ۵ الی ۱۰ دقیقه
  2. پیاده روی ارام ۶۰ دقیقه در طول هفته
  3. پیاده روی تند ۳۰ دقیقه در طول هفته
  4. دویدن ارام با تمرکز بر تنفس ۱۵ دقیقه در طول هفته

این هفته سعی کنید به مدت اجرای پیاده روی و دو نظم بدهید . چطور!؟

۵ دقیقه پیاده روی ارام + ۱۰ دقیقه پیاده روی تند + ۵ دقیقه دویدن ارام +۱۵ دقیقه پیاده روی ارام

البته شما می توانید زمانهای اجرا را با توجه به وضعیت جسمی خودتان افزایش دهید

اما دویدن همرا با تمرکز بر تنفس یعنی چه؟ این احتمال بسیار وجود داره که بعلت بی تحرکی دستگاه تنفسی به اصطلاح تنبل شده باشه! شما با تمرکز به دم و بازدم خود بصورت ارادی و ریتم بخشیدن به ان هم به دستگاه تنفس کمک کرده اید هم میزان اکسیژن بیشتری را روانه ششها کرده اید۰ دو قدم دم دو قدم بازدم(دم دم بازدم بازدم) پیشنهاد من هستش

در مورد برنامه غذایی همانند هفته های قبل تمرکز بر حجم مواد غذایی و اجرای درست ۵ وعده می باشد. ضمن انکه اب فراموش نشود

در هفته های اینده سعی می کنیم ایتم هایی به برنامه غذایی اضافه کنیم!

به امید هفته ای پر بار

سلامت با نشاط پر انرژی باشید