نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

هفته چهارم کاهش وزن
ساعت ٩:۳٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۸/۱۸  

سلامی دیگر به همه عزیزان

بله !! می بینید که با سپری کردن این هفته یک ماه از اغاز برنامه هامون گذشته !! و تا این لحظه می دونم تجربیات بسیاری بدست اوردید.

اما مروری داریم بر برنامه هفته سوم

ورزش صحبگاهی به مدت ۵۵ دقیقه اجرا شد

در هفته سوم برنامه پیاده روی و دویدن ارام را داشتیم که سعی کردیم با زمان دهی و ترکیب انها فعالیتمان را منظم و با نشاط تر کنیم

متاسفانه من بدلیل رویدادهای غیر قابل پیش بینی در هفته سوم فقط ٢ روز توانستم به برنامه دویدن و پیاده روی برسم که باز هم خدا را شکر در حد مطلوبی انجام شد

پیاده روی ارام ٢٠ دقیقه پیاده روی تند ١٠ دقیقه و ۴٠ دقیقه دویدن ارام

که با ادامه وپیگیری برنامه غذایی نتیجه حاصل شده  یک کیلوگرم کاهش وزن بود

برنامه پیشنهادی هفته چهارم!

( جهت مطالعه کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید) 

 


این هفته قصد داریم مدت زمان دویدن را افزایش بدهیم و برنامه را به این شکل در نظر میگیریم

  1. (جز جدایی ناپذیر از برنامه روزانه زندگی) برنامه ورزش روزانه ۵ الی ۱۰ دقیقه
  2. پیاده روی ارام ۶۰ دقیقه در طول هفته
  3. پیاده روی تند ۳۰ دقیقه در طول هفته
  4. دویدن ارام با تمرکز بر تنفس ۳۰ دقیقه در طول هفته

۵ دقیقه پیاده روی ارام + ۱۰ دقیقه پیاده روی تند +۱۰ دقیقه دویدن ارام +۱۵ دقیقه پیاده روی ارام

توصیه میکنم اگر در حین دویدن اگر احساس کمبود نفس کردید با چهار گام دم عمیق (کامل ریه را پر از هوا کنید و حتما با بینی تنفس کنید) و با هشت گام عمل بازدم را اجرا کنید( تخلیه کامل ششها از طریق بینی و دهان بطوریکه جمع شدن خوتان را حس کنید)سپس ادامه ریتم تنفس یک یک دو دو .این عمل را در صورت نیاز تکرار کنید اگر بیش از سه مرتبه تکرار شد شدت (سرعت)دویدن را کمتر کنید!

اگر باز هم تنفستان تنظیم نشد ! به حالت پیاده روی تند ادامه دهید !به هیچ عنوان توقف نکنید !!!   

اما در مورد برنامه غذایی

برنامه ۵ وعده را پیگیری میکنیم . البته دوستان اگر مایل بودند و این امکان وجود داشت می توانند وعده ششم هم به برنامه شان اضافه کنند!

توصیه ای که برای دوستان دارم این هستش که سعی کنید برای وعده های غذاییتان محدوده زمانی مشخص کنید! و حداقل ۲ ساعت فاصله بین وعده ها را رعایت کنید

مصرف اب کافی فراموش نشود!

با ارزوی موفقیت و رسیدن به اهدافتان