نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

هفته پنجم کاهش وزن و نگاهی به ماه گذشته
ساعت ۱۱:۱٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/٩/٢  

سلام به همه دوستان

امیدوارم در این مدت یک هفته ای که نتوانستم به حضورتان برسم خودتان برنامه ای برای خود درنظر گرفته باشید! یا در  برنامه هفته چهارم سعی در افزایش زمان دویدن  کرده باشید .

قبل از اینکه وارد ماه دوم بشویم , بهتر است بررسی بر ماه قبل و آنچه که انجام دادیم داشته باشیم.

( جهت مطالعه کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید) 


ماه قبل در برنامه ورزشی سعی شد که عادت به نرمش 5 الی 10 دقیقه ای روزانه درونی و جزئی از عادات زندگی ما بشود و در ادامه سعی کردیم با یک روند ملایم و صعودی با راه رفتن و دویدن ارام علاوه بر کاهش وزن (که هدف دوم بحساب می اید) به سلامتی و استقامت سیستم قلبی عروقی و تنفسی خودمان کمک کنیم!

در ارتباط با برنامه غذایی هم با برنامه ای اصولی و ساده 5 وعده در روز ضمن شناخت از نحوه تغذیه خودمان کمک به کم کردن حجم معده کردیم!

با این توضیحات من در ماه گذشته 4کیلو کاهش وزن داشتم , فراموش نکنیم که گفتیم کاهش وزن باید پیوسته و مداوم و حداکثر یک کیلو در هفته باشه!

امیدوارم شما هم تا این لحظه به نتایج خوبی رسیده باشید!

بازهم تکرار میکنم ما در مدت زمان کوتاهی اضافه وزن پیدا نکردیم که حالا بخواهیم با یک الی دو هفته به وزن ایده ال برسیم!

توصیه! ضمنا به دوستان عزیز توصیه میکنم از چک اپ کردن میزان قند و چربی خون خود غافل نشوید , مخصوصا دوستان ورزشکاری که ورزش را کنار گداشتند , متاسفانه یا خوشبختانه من در مسافرتم با ازمایشاتی که انجام دادم متوجه بالا بودن تری گلیسیرید (یک نوع چربی خون) شدم! که انشا ا.. با ادامه روند کاهش وزن و تغذیه سالم و مناسب بر طرف خواهد شد.

برنامه پیشنهادی هفته پنجم

این هفته با توجه به هفته قبل تغییر در برنامه ورزشی نداریم و مانند قبل برنامه ورزش روزانه ۵ الی ۱۰ دقیقه (جز جدایی ناپذیر از برنامه روزانه زندگی)

  1. پیاده روی ارام ۶۰ دقیقه در طول هفته
  2. پیاده روی تند ۳۰ دقیقه در طول هفته
  3. دویدن ارام با تمرکز بر تنفس ۳۰ دقیقه در طول هفته

۵ دقیقه پیاده روی ارام + ۱۰ دقیقه پیاده روی تند +۱۰ دقیقه دویدن ارام +۱۵ دقیقه پیاده روی ارام

نکاتی که در هفته سوم و چهارم صحبت کردیم رعایت شود

برنامه غذایی

همانند قبل با تنظیم 5 (یا شش) وعده با فاصله دو ساعت

در این مدت چند تن از دوستان درباره وعده های غذایی سوالهایی داشتند و یا با بررسی وبلاگشان مشاهده می شد که وعده هایی بصورت مکرر در برنامه هفتگی شان خالی می باشد! عزیزان به هیچ وجه وعده ای را جا نگذارید و تا حد امکان سعی کنید برنامه غذایتان را با بصورت کامل اجرا کنید! شما می توانید با برنامه ریزی از قبل نوع غذای روزانه را مشخص و تا حدودی اماده سازی کنید. در میان وعده ها سعی کنید بجای چای و خرما از میوه استفاده کنید ! و اگر مانند یکی از دوستان علاقه وافری به شیرینی دارید در میان وعده صبح و حداکثر 3 بار در هفته ترجیحا از شیرینی که خامه ای نباشه استفاده کنید , مصرف ابمیوه در میان وعده اشکال نداره ولی اولویت با میوه کامل هستش! از نوشیدن ابمیوه های صنعتی نیز پرهیز کنید! 

به میزان مصرف حداقل 500 میلی لیتر در روز یا معادل 4 لیوان توجه داشته باشید

با ارزوی موفقیت برا همه عزیزان