نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

رژیم روز تقلب - رژیم زیگزاگی 5
ساعت ۳:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/۱/٢٤  

ادامه پست قبل (رژیم روز تقلب - رژیم زیگزاگی 4 )

صحبت در این بخش نیاز به تحقیق و پژوهش از طرف اهل فن این رشته دارد ، اما نکاتی که قابل دید برای همه می باشند بدین شرح است

در اکثر مواقع رژیمهای انتخابی توسط افراد و در مواردی حتی برنامه ارائه شده متخصصان بدون در نظر گرفتن موارد مورد علاقه فرد(غذا و ورزش) می باشد که در صدی از این حالت بواسطه پنهان کردن حقیقت توسط خود شخص می باشد.

این موضوع با توجه به تاثیر رژیم و حساس شدن فرد و حس جدایی از علاقه مندی های گذشته باعث شروع بحران می شود که عدم مشاوره ای صحیح سبب ترک رژیم و برنامه غذایی و یا اضافه خوری مواد غذایی دیگر علاوه بر مواد غذایی درج شده در برنامه و یا پرخوری در موادغذایی برنامه می شود که موارد بالا با کمی توجه به مواد غذایی مورد علاقه فرد(سیستم زندگی و تغذیه) قابل برنامه ریزی بوده بطوریکه روند اجرای برنامه توام با احساس تامین بودن باشد

در این برنامه غذایی یا بهتر می باشد بگوییم برنامه اولیه و رایج در میان زیبایی اندام کاران صحبت از علاقه مندی و غذای دلخواه بصورت فعلی نبوده و نمی باشد و هدف اصلی رسیدن کالری به سطح کالری مورد نیاز برای تثبیت وزن می باشد ، اما با تعمیم این برنامه در میان عموم مردم بعنوان یک برنامه کاهش وزن و توجه کارشناسان به مورد ذکر شده روز افزایش کالری را با در نظر گرفتن مواد غذایی مورد علاقه افراد برنامه ریزی کردند تا از خطر پس زدگی رژیم ، فرد بدور بماند

البته نوشته ها و مقالات دیگری اشاره هایی به عنوان روز جایزه دارند و تعریف آنها مشابه و بدین صورت است که فرد برای ادامه رژیم نیازمند به انگیزه می باشد و روز آزاد یا تقلب وقت مناسبی است که بعنوان یک جایزه به فرد داده شود تا فرد بدون استرس و گناه (ساخته ذهن بدلیل خارج از برنامه غذا خوردن ) از مواد غذایی مورد علاقه خود تناول کند و بدین شکل با این آزادی یا پاداش انگیزه او برای ادامه مسیر پا برجا بماند.

از این برنامه به عنوان دارویی برای درمان یاد کردیم نه  یک روش زندگی

شاید بتوان گفت یک عامل تایید بر این قضیه همین بحث روحی و روانی است ، در این برنامه از روز آزاد به عنوان یک جایزه و یک شرط استفاده می شود تا به اینجا هیچ مشکلی نیست و حتی اثر بخش هم می باشد اما تداوم طولانی مدت این برنامه باعث وارد شدن به بعد تکرار می شود.

در حیطه ورزش و کلا در تمامی موارد تکرارهای مناسب و به تعداد کافی باعث حرکت رو به جلو می شود ، اما با افزایش تکرارهای بیش از حد ، بعللی که یکی از آن موارد  خاموشی در مقابل عامل محرک است ، آثار تخریبی و پس زدگی نمایان می شود.

با بیان نکات و بررسی پایه ای که در ارتباط با این برنامه و رژیم انجام گرفت امیدوارم علاقه مندان به این برنامه ، با دقت بیشتری برنامه ای مفید و بدور از عوارض برای خود اختیار کنند.

 

موفق باشید

 

-------------------------------**  نظرات دوستان **------------------------------