نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

ورزش روزانه 1
ساعت ۸:٥٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/٥/٦  

با سلام به همه دوستان

مخصوصا دوستان انارستانی و دوستان  کاهش وزن تپل ها(گروه پایداری)

در پست های سال قبل از تا حدی در مورد ورزش روزانه صحبت شد

اما در حال حاضر برای یادآوری خودم و اگاهی دوستان علاقه مند کمی بیشتر این مورد را بررسی می کنیم

یادم می آید در یکی از پست هایم از ورزش روزانه در حد ١٠دقیقه بعنوان

١٠دقیقه شگفت انگیز در ٢۴ساعت نام بردم که خوب اغراق نیست

با حساب اینکه جمعه ها روز تعطیل هستش و بعضی ها می خوابن و بعضی ها میرن کوه و بعضی ها هم (مثل خودم) فیتیله جمعه تعطیله نگاه می کنند را از روزهای هفته کنار بگذاریم

شما شش روز در هفته دارید که اگر روزی ١٠دقیقه برای ورزش وقت بگذارید , حداقل هفته ای یکساعت ورزش کرده اید

این ورزش روزانه تنها برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند یا صرفا حفظ سلامت افراد نیست!

ورزشکاران حرفه ای و دوستانی هم که برنامه منظم ورزشی دارند می توانند با اجرای حرکت های مورد نیازشان از این برای آمادگی و تاثیر بیشتر بهره ببرند 

اما ٣سوال متداول که در ذهنمان نقش می بندد این ها هستند

١- چه موقع ورزش کنم؟

٢-کجا ورزش کنم؟

٣-چه حرکت هایی انجام بدم و به چه مقدار؟

 

در جواب به سوال اول

هیچ کس جز خود شما نمی تواند وقت مناسب ورزش شما را مشخص کند ,البته کلاسهای ورزشی و باشگاه ها چون ساعت منظمی دارند باعث می شوند که بدن شما عادت کرده و یا شرطی شده و در ان زمان مشخص اماده برای فعالیت باشد و گاها هم اتفاق افتاده در همان وقت علیرغم اینکه شما کیف ورزشیتان را بدوش گرفتید از نظر فکری و ذهنی در شرایط پایین تر از حد نرمال هستید و یا برعکس

ناگفته نماند ما برای ١٠-١۵دقیقه (البته باز هم این زمان اختیاری است و می تواند بیشتر تا ٣٠دقیقه هم باشد) داریم صحبت می کنیم و این قاعدتا با تمرین یکساعت و نیمه متفاوت هستش

شما می توانید این زمان را صبح ظهر یا شب انجام دهید

اما یکسری توصیه ها و پیشنهادات برای پیدا کردن این وقت مناسب پیش روی شماست مانند

اجرای برنامه صبحها می تواند باعث شادی و نشاط روزانه شود(البته اگر هنگام مثلا درازنشست و استراحت فکرتان مشغول نشود و خوابتان نبرد)

اجرای برنامه قبل از وعده غذایی اصلی ( احتمالا برای دوستانی که قصد کاهش وزن دارند مناسب هستش چون گردش خون به سمت عضلات بیشتر می شود و از حس گشنگی کم می کند)

اجرای برنامه قبل از تمرینات باشگاهی , که باعث آمادگی فیزیکی و ذهنی برای اجرای حرکت ها و تمرینات سنگین تر می شود

 

ادامه دارد...

* دوستان در کاهش وزن تپل ها درخواست حرکاتی برای افزایش قد داشتند این موضوع به نوبه خود لازم به یک صحبت جداگانه هستش

* سعی خواهم کرد برای برنامه های روزانه نمونه هایی بیاورم تا دوستان به دلبخواه از آنها بهر ببرند