نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

ورزش روزانه 2
ساعت ٩:٤٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/٥/٧  

اما اینکه کجا ورزش کنیم

برای داشتن یک فعالیت مطلوب پیشنهاد می شود که در فضایی باشید که اکسیژن کافی برای تمام مدت فعالیت شما فراهم باشد ایده آل این هستش که شما در جنگل یا پارکی باشید که با محیط شهری فاصله داشته باشد

اما برای ورزش ١٠-١۵ دقیقه ای که در نظر داریم باز هم تعیین محل به خود ما و برنامه حرکتی در نظر گرفته شده در ارتباط است

چون بیشتر زندگی های امروزی آپارتمان نشینی است , بهتر است اگر امکان باز کردن پنجره وجود ندارد در محیطی به نسبت از تهویه هوای بهتری برخوردار است فعالیت خود را انجام دهید

درباره دمای محیط تمرین بهتر است , دمای محیط با دمای بدن شما اختلاف زیادی نداشته باشد

در مورد امکانات لازم , سعی شود حرکاتی که به حداقل لوازم و امکانات احتیاج هست در نظر گرفته شود

لباس تمرین ترجیحا لباس راحت و برای ورزش است البته اگر سرکار هستید و لباس رسمی دارید باز هم از لباسهایی استفاده کنید که اجازه فعالیت کافی را در اختیار شما قرار دهد

اگر محل زندگی و تمرین شما دارای کفپوش سنگی و سرامیکی می باشد بهتر است از یک کفش ورزشی مناسب استفاده کنید 

 

اما پرسشی که بیشترین مشغله ذهنی دوستان می باشد

چه حرکاتی را با چه تکرارهایی انجام بدم؟

دوستان از انجایی که وزن قد تیپ بدن و نژاد و محیط زندگی و .... افراد با هم تفاوت دارد بطبع برنامه های افراد نیز باهم دارای تفاوت می باشد

ولی این امر در سطوح غیر حرفه ای کمتر دخالت دارد و حرکات پایه ای وجود دارند که برای اکثریت افراد کاربردی و واجب هستند

حرکات کششی :

 برای ابتدا و انتهای برنامه بسیار مفید هستند در ابتدای برنامه کشش عضلات باعث به اصطلاح بیداری عضلات می شود و بدن شما اماده برای فعالیت های بعدی می شود در انتهای برنامه نیز حرکات کششی بازگشت به حالت اولیه موثر هستند

حرکاتی عمومی :

که دربرگیرنده بیشتر عضلات باشند و یا درگیر کننده عضلات بزرگ باشند مناسب هستند

و حرکات اختصاصی :

برای نواحی که احساس می شود دچار ضعف هستند و باید تقویت شوند و یا احتیاج به متناسب شدن دارند

با توجه به این موارد می توانیم برنامه های ساده و متنوع کم هزینه و هدفدار برای خود درنظر گرفته و در مسیر حفظ سلامتی جسم و تناسب اندام و نشاط ذهن خود گام برداریم

موفق باشید