نگاهی به ورزش و تغذیه

همه چیز را همگان دانند

توضیحاتی در باره هفته اول
ساعت ٢:۱۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٧/٢٩  

با سلام

همانطور که در مطلب قبلی قول داده بودم در این پست توضیحاتی درباره  برنامه پیشنهادی ارائه شده خدمتتان بیان کنم .

همانطور که مشاهده کردید برنامه پیشنهادی بسیار ساده بنظر می امد . اما برای همه مخصوصا مربیان هفته اول(یا ماه اول) بسیار مهم هستش . چون در این هفته می توانید به خیلی مسائل پی ببرید.

 

 ( جهت مطالعه کامل به ادامه مطلب مراجعه نمایید)


مهمترین انها این هستش که اگر خدای ناخواسته شما دچار بیماری قلبی بوده یا شده باشید و متوجه ان نشده باشید با برنامه های سبک در هفته های اغازین متوجه ان شده و حتما باید برای پیشگیری و یا درمان و حتی برای اینکه اطمینان حاصل کنید به متخصص مراجعه و تست بشوید

هدف بعدی اماده سازی بدن برای فعالیتهای سنگین هستش .  با برنامه های سبک هم شما دچار ورزش زدگی نمی شوید و هم سیستم گردش خون و تنفس شما ورزیده تر می شود و عضلات نیز دیرتر خسته می شوند و اماده کار و فشار بیشتر می شوند

و در نهایت با این برنامه میخواهیم اماده سازی ذهنی نیز انجام بدیم تا در مراحل بعد با به نظم دراوردن ان عادتهای مثبتی که بدست اوردیم در ذهن پر رنگ و پایدار کنیم 

در برنامه ورزشی پیشنهادی دو مورد اشاره شده

۱) نرمش روزانه:

ما چه بخواهیم و چه نخواهیم چه ورزشکار باشیم یا نباشیم باید سعی کنیم این ورزش روزانه که بهتر هستش صبحگاهی باشد بصورت یک عادت در خودمان دربیاوریم

۵ الی ۱۰ دقیقه تاثیرگذار در ۲۴ ساعت!

این ۵ تا ۱۰ دقیقه . باعث کم شدن فشار عصبی می شود . شادابی و نشاط به همراه می اورد . با تنفس عمیق تر و سریعتر شدن جریان خون تاثیر بر کاهش استرس می گذارد و..........

با حرکتهای بسیار ساده (حتما یک پست به این مطلب اختصاص می دهم )می توان یک نرمش روزانه خوب را برای خود در نظر بگیرید یا بنا به تناسب اندامتان حرکات تخصصی برای قسمتهای مختلف در نظر بگیرید

ورزش روزانه حتی قابل اجرا برای افرادی هستش که دچار صانحه و مصدومیت شده اند و نقش بسزایی در  سرعت بخشیدن به بهبودی فرد دارد

ورزش روزانه می تواند انفرادی یا دونفری و یا گروهی باشد

۲)پیاده روی

شاید یکی از بهترینها فعایتهای ورزشی در تمام دوران زندگی باشد که برای اکثر سنین قابل اجراست

شک نکنید که یک پیاده روی منظم و هفتگی شما رو از بسیاری بیماری ها دور نگه می دارد

در برنامه پیشنهادی در ارتباط با زمان و مدت صحبتی نشد !؟ برای اینکه لازم بود از جایی و با یک مدت زمانی شروع بشه . شاید اگر یک روز در میان به مدت ۳۰ دقیقه را پیشنهاد می کردم استقبال بیشتری داشت ولی واقعا انجامش می دادید ؟ یا روز سوم احساس خستگی می کردید؟ و ایا امادگی برای ۳۰ دقیقه پیاده روی داشتید؟ 

  باید این حس در شما بوجود بیاد که  برنامه تان را کامل را اجرا کنید و با ازاد گذاشتن  زمان الان شما حق انتخاب دارید و این یک امتیاز مثبت برای شماست ! مانند این بچه ای کار مثبتی بخواهد انجام و شما در ازای ان به او پاداش می دهید!

چند توصیه : نرمش را با حرکات کششی و بدون تحرک اغاز کنید سعی کنید حرکات جهت دار باشد (معمولا از بالا تنه شروع و به پاها ختم می شود) . نرمش کنید!! مسابقه انجام نمی دهید عینک

اما در رابطه با برنامه غذایی

این برنامه یکی از بهترین برنامه ها برای کاهش و افزایش و در کل برنامه ای اصولی برای سلامت بدن می باشد

با تقسیم ۳ وعده به ۵ وعده با همان حجم عملا کاری انجام داده ایم که حجم معده کوچک شود ( قابل توجه افرادی که شکم بزرگ و کم چربی دارند) .ورزشکارانی هستند که با ممارست و سختکوشی چربیهای اضافه را از بین برده ولی باز هم ظاهر شکمشان برجسته می باشد.

یکی از علت های افزایش وزن برنامه غذایی نامنظم می باشد . وقتی مدتی غذا به بدن نرسد یا باصطلاح گشنه بمانیم بدن برای گرفتن انرژی (کالری) حریص تر می شود بطوری که بیش از حد نیاز انرژی جذب می کند .با این تقسیم بندی بصورت منظم و در حد نیازبه بدن انرژی  می رسد 

توصیه : در میان وعده ها برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند میوه توصیه می شود . بهتره که اندازه میوه ها کوچک باشد ! سیب یا پرتقال و غیره در حد یک توپ تنیس باشد و یا سایر میوها که کوچک تر هستند تعدادشان ۲-۳ عدد بیشتر نشود

با ارزوی موفقیت و جسمی سالم و پر نشاط و انرژی برای همه 


کلمات کلیدی: