دانستنیهای اولیه برای حرکت بسوی وزن و فرم ایده ال

سلام

 

بیشتر ما انسانها به داشتن ظاهری زیبا , اندامی متناسب و بدنی سریع و چابک فکر کردیم و برای رسیدن به ان به مطالعه و جستجو مطالب و پرسش از دیگران روی اوردیم.

در این راه حتما به اصطلاحات زیادی هم برخورد کردید مثل کالری مصرفی , کربوهیدرات , لیپوئید (چربی) , ایروبیک یا همان هوازی , جاگینگ و .............

اینجا به زبان ساده تری شروع می کنیم در ادامه با توضیح از اصطلاحات تخصصی تر هم استفاده می کنیم.

(تذکر:از دید کارشناسان ممکنه معنی بعضی از کلمات بجا و درست نباشه که در مراحل بعد اصلاح خواهد شد)

 به بیان ساده بدن انسان برای حرکات(فعالیتهای) روزانه احتیاج به نیرو و انرژی دارد و مواد غذایی مسئولیت این امر را دارند , حالا اگر انرژی بیشتری به بدن برسه این انرژی اضافه در بدن ذخیره می شود , یا فعالیتهای روزانه بنا به دلایل مختلفی دستخوش تغییر و به حد کمتری از قبل برسند , باز هم انرژی مازاد در بدن ذخیره می شود , دوستان در این مطالب کار و انرژی ثابت در نظر گرفته شده که در واقعیت اینطور نیست و متغییر هستند.

این انرژی اضافه در بدن پس از طی مراحلی به مواد دیگری تبدیل می شوند که یکی از انها چربیها می باشند , چربیها در حد طبیعی خود نه تنها ضرر ندارند که لازم و ضروری برای بدن هستند, اما متاسفانه اضافات انها مایه غم و غصه من و شماهاست که محل تجمع در تمامی بدن و بیشتر در اطراف شکم و پهلوها , پشت رانها , صورت , بازوها می باشد 

حال باید تاوان غفلت خودمون را بدهیم , یعنی با کم کردن انرژی و افزایش فعالیت و تحرک کاری کنیم که دوباره چربیها وارد سیستم بدن و تبدیل به انرژی شوند  , یا بقولی چربی ها اب بشن یا عده ای میگن بسوزند که اتفاقا حق با این گروه هستش!(دلیلش رو حتما میگم)

اما شاید بپرسید کسی که این تعامل غذا و فعالیتش به اندازه هستش نیازی به ورزش هم داره؟ چون ورزش یک فعالیت اضافه هستش! و بعد نیاز به غذای بیشتر!

جواب بله هستش ,   ورزش نیاز بدن هستش  یکی از موارد ان : بدن انسان مانند همه ماشینها پس از کار زیاد نیاز به روغن کاری دارد(مفصلها) که شاید با فعالیت روزانه طبیعی این امر میسر نشه یا مورد دیگر تا حلا شده بعد از انجام یک فعالیت سنگین ورزشی (مانند کوهپیمایی) احساس خوشی و شادابی(البته همراه با خستگی) داشته باشید؟ ورزش و فعالیت سنگین باعث ترشح ماده ای( اگر اشتباه نکرده باشم بتااندروفین ) در خون می شود, که به نقل قولی از تمام مواد مخدر شناخته شده قویتر هستش!

در ضمن بدن باید برای رویارویی با فشارها  جسمی و  روحی امادگی داشته باشد؟یا نه؟ بنظر شما با کاراهای روزمره این امر امکانپذیر هستش؟ 

تا اینجا علت اضافه شدن وزن و هدف مشخص شد , حال باید بدنبال پیدا کردن مسیر مناسب و درست باشیم!!

تا مراحل بعد و ارزوی موفقیت برای همه

--------------------------------------- پاسخ به نظرات ----------------------------------

 

با تشکر از دوستانی که لطف نموده ابراز علاقه و اظهار نظر کردند . امیدوارم که با کمک و سوالات شما دوستان و راهنمایی باتجربه ها , به کیفیت مطالب افزوده بشه !

 

/ 5 نظر / 8 بازدید
سارا

سلام ممنون که بهم سر زدید.وبلاگ جالبی دارید.[گل] موفق باشی.بازم بهم سر بزن[گل]

Erfan va Aidin

سلام آیدین جان، تولد وبلاگت رو بهت تبریک میگیم و امیدوارم موفق باشی‌، من برات لینک گذشتم.

سارا

سلام ممنون که بهم سر زدی[گل]خواهش میکننننننننم.خوشحال میشم توی لیست دوستات باشم.منم با اجازت لینکت میکنم[چشمک] فعلا...

سامان سیار

سلام آیدین جان مرسی که اومدی بهم خیلی خیلی خیلی لطف داری [گل][ماچ]

فرنوش

سلام آیدین جان من واقعاً بابت راهنمایی هاتون ممنونم . امیدوارم که بتونم جبران کنم . راستی به اون دکتری هم که معرفی کرده بودین زنگ زدم اما برای آذر بهم وقت داد. امیدوارم که تا اون موقع پام بهتر شده باشه . راستی چرا آپ نمیکنین ؟[گل]